Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Proteine Dieet

Proteïne dieet informatie en verkooppunt – Eiwit.nl

Een streng proteïne dieet is vooral bedoelt voor mensen die meer wegen dan 20% van hun ideale gewicht. Een voorbeeld hiervan is een persoon die 110 kilo weegt en terug wil naar 80 kilo.

  • 1% van 110 kilo is 1,1 kilo
  • 20% is 22 kilo
  • 110 kilo – 22 kilo = 88 kilo (en dus meer als de 80 kilo die het doel is)

Bij bovenstaand voorbeeld is het verstandig eerst met het strenge proteïnedieet te beginnen. Het strenge proteïnedieet zijn fase 1 en fase 2 van het Slank met Eiwit dieet. Je kunt alles vinden over het Slank met eiwit dieet op www.slankmeteiwit.nl.

Kenmerken van het strenge proteïne dieet

Het strikte (strenge) proteïne dieet wordt gekenmerkt door voeding die vooral steunt op de inname van eiwitrijke producten (4 à 6 eiwitinamen per dag) en rauwe of gekookte groenten zonder vetstof. Groenten geven een grote hoeveelheid vezels, vitamines en mineralen. Tijdens deze eerste fase, die eigenlijk de actieve fase van de behandeling is, zal men heel snel afslanken en een mooi silhouet krijgen. De bedoeling is dat in deze eerste fase een aantal voedingsmiddelen uitgeschakeld worden. Bijvoorbeeld:

  • Snoepgoed
  • Suiker (bijv. in koffie, thee, …)
  • Alle vormen van brood
  • Granen en zetmeelproducten
  • Fruit (ook fruitsap, vruchtenmoes en alle andere afgeleiden)
  • Zuivelproducten (melk, kaas, yoghurt, …)
  • Vlees, vis, schaal – en schelpdieren
  • Alcohol

Typische dag strikt proteïne dieet

Dagelijks is het aan te raden om 2 à 3 liter ongezoete drank te drinken:

  • Water (mineraal, bruisend)
  • Koffie, thee (zoeten met zoetstof vb.aspartaan)
  • Cola light
  • Schweppes Tonic light
Gemiddeld 4 proteïnemaaltijden Proteineshake Toegelaten Groenten Vitamines Andere
Ontbijt Indien je je maaltijd niet zout, is het aangeraden zouttabletten te nemen (2 à 3 gram per dag)
Voormiddag (niet verplicht)
Middagmaal
Namiddag (niet verplicht)
Avondmaal
Avond (niet verplicht)

Toegelaten groenten

ONBEPERKT
MAX 200 gram/dag
TE MIJDEN
Komkommer Augurken Snijbieten Seldertakken Courgette Tuinkers Spinazie Venkel Sojascheuten Veldsla Paprika Radijs Groene sla andijvie Aubergine Asperges Champignons Bloemkool Witloof Prinsessenboontjes Tomaten raapjes Bieten Artisjok Maïs Bamboespruiten Spruitjes Erwten Wortelen Ui Verse knoflook

Mogelijke bereidingswijzen

De toegelaten groenten mogen op verschillende manieren klaargemaakt worden:

  • Verwerkt in een salade
  • In papillot
  • Gestoomd, gekookt, gestoofd zonder vetstof
  • Natuur zoals rauwe radijsjes met zout

Je kan op smaak brengen met:

  • Zout, peper
  • Kruiden en aromaten
  • Knoflook, ui als specerij
  • Citroensap
  • Azijn
  • Mosterd (2 koffielepeltjes per dag)
  • Olie eerste koude persing (2 koffielepeltjes per dag)